BADAMI, LA TERRA MALEÏDA

Temples al final del llac

Dia 18 de gener

Arribem Badami en taxi. Aquesta vegada el camí ha estat fàcil i descansat gràcies a les ladies angleses que vam conèixer a Hampi.

Arribada a Badami

El Krishna Villa, semblava bonic

Només arribar notem un ambient estrany entre la gent, les seves mirades són hostils i els seus gestos agressius. L'hotel que hem triat és molt justet, estem en una habitació al mig d'un passadís. A la nit sentirem com ronca el recepcionista i al matí veurem el seu llit al vestíbul. Però això no ho sabem en arribar.

Ens dirigim als temples. El camí per arribar-hi és sorprenent. Molts monos i porcs senglars pel carrer. Són animals que mengen carronya. Les cases són molt pobres i, fins i tot per arribar al museu, que és molt interessant, cal passar per uns carrers bruts i de cases molt, molt bàsiques. Era això l'Índia? Els temples, en canvi, són molt interessants, de la cultura jainista i del segle VI. Com sempre, ho veiem en un moment de relativa poca gent, però no ens lliurem dels selfies. Després de visitar els temples excavats, seguim el sender que porta a la Fortalesa i pugem a la muntanya on contínuament trobem construccions interessants per explorar.

Entrada als temples excavats en la roca

Vista d'una part del llac des dels temples

Perill de selfies

Majestuoses figures esculpides a la roca

Cada detall compta

Sala de columnes excavada en la roca

Camí de la fortalesa

Al cim de la muntanya que envolta el llac

Al vespre donem una volta pel llac. A l'altra punta hi ha un grup de temples que conformen  una bonica estampa. Un grupet d'indis, uns turistes d'Israel i nosaltres gaudim del lloc. El guarda ens vol fer fora just cinc minuts abans que es pongui el sol, ningú no es mou. Realment és surrealista.

Posta de sol des dels temples

Carrers de Badami

Al mal temps, bona cara
Anem a sopar a un altre hotel que surt a la guia. Com que està a prop, hi anem a peu, però tot és carretera i el camí és molt desagradable.

Dia 19 de gener

Aquest dia estava dedicat a fer una excursió a dos temples dels voltants, però és impossible anar-hi en transport públic per la inimadversió que despertem els estrangers. El tuk-tuk que vam agafar per tornar del sopar també va intentar timar-nos tot i haver pactat el preu. No ens havia passat enlloc. Tampoc no ens fiem d'agafar un taxi. Sortim al carrer a passejar i un boig amb una moto i un munt de banderes taronges ens increpa, anem a la policia. La policia no sap anglès però per senyes indiquem la persona que ens estava molestant. Parla amb ell i el personatge se'n va amb la seva moto.

No veiem que puguem fer res en aquest lloc, així que ens refugiem a l'hotel de les ladies, el Badami Heritage Resort, dinem allà i estem una estona amb elles.

Dia 20 de gener

Tenim un difícil trajecte per arribar a Mumbai. Vam voler visitar els temples de Badami tot i saber que era difícil arribar-hi i continuar el viatge. Ara sabem que no valia la pena, els temples són impressionants, el llac bonic al capvespre, però no paguen l'esforç i el malestar que ens va crear. A més, després a Mumbai es pot visitar un altre temple excavat en roca molt semblant sense haver de patir.

Així doncs, agafem un taxi que en dues hores ens porta a l'aeroport de Hubbali. Allà el Ferran comença a sagnar pel nas, truquem a l'asseguradora. Se li va parant. Finalment, l'avió ens porta a Mumbai. Estem salvats!

Segueix AQUÍ el viatge a Mumbai.

PER LES PLATGES DE GOA

MUMBAI, FINAL DE TRAJECTE

Dia 20 de gener  Arribem a Mumbai. Estem contents d'estar en una ciutat, després de Badami, necessitem una mica de civilització. Ens i...