COORG, O KOGALU, TERRA DE CAFÈ

Dia 11

A l'autobus
Arribem a Madikeri en un bus de línia des de Mysore. Les tres hores i mitja que ha durat el viatge han estat ben aprofitades. El bus no tenia lloc per a maletes i a cada parada estava més ple, així que poc a poc les maletes i nosaltres hem acabat sent una mateixa cosa i un mateix volum. La revisora de l'autobús semblava més que res una capitana al comandament d'un exèrcit. Quan arribàvem a un poble treia el cap per una finestra i cridava la direcció on anàvem. Avisava amb un xiulet quan podia arrancar el xofer, i distribuïa la gent en els seients i espais buits. Vam ser testimonis de com feia aixecar-se a una noia per poder seure ella. Així, que poca broma amb la revisora.

Hem tingut molta sort de trobar un allotjament amb només dos estudis en una mena de cabana al mig del poble, Gwori Nivas. Tot i ser cèntric ha estat un oasi per a nosaltres, un lloc on el bon gust et reconforta amb el viatge i la vida.

Gwori Nivas, el nostre raconet a Madikeri

Seguint les recomanacions de  la mestressa de la casa, la Muthu, hem visitat alguns atractius de Madikeri: el Fort, on hi ha un petit museu en una església, el Sunny Side, que ha resultat ser la casa d'un general de l'armada índia que s'ha recuperat fa poc  temps i on vam relaxar-nos gaudint de l'espai.

El Fort de Madikeri

Selfie al Sunny Side

Església-museu dins el fort

Finalment, però, no podia faltar el més gran encant de Madikeri, la posta de sol al Raja's Seat. Un parc molt bonic i cuidat, amb diversos nivells, des d'on es pot contemplar la zona més muntanyosa de Karnataka, les muntanyes de Coorg. I on molta gent cada dia va a veure la posta de sol.

Grans vistes del Raja's Seat

Els jardins envolten el Raja's Seat

Al Raja's Seat s'hi congrega molta gent

Sopar al Belli's

Hem sopat en un restaurant als afores de Madikeri, curiosament amb poca clientela, el Belli's.

Dia 12

Hem tingut dificultats per llogar moto. Ens posen una mica la por al cos per les corbes de la carretera i les pujades i baixades. Així que decidim no allunyar-nos gaire de Madikeri i no anar a veure el Golden Temple. De totes maneres, considerem que no ens sorprendria gaire després d'haver entrat als temples budistes de Katmandú en un altre viatge.

Raja's tomb

De casualitat, hem trobat la Tomba de Raja. Ens agrada molt l'espai, molt verd, amb palmeres i bona vista.

Parem pel centre del poble, a la carretera. Fem un cafè, no és que trobem una cafeteria a la manera occidental, no hem trobat aquest tipus de locals en tot el viatge, almenys a Karnataka no existeixen, ni tan sols a Coorg, terra de cafè. Però sí que hem trobat un lloc amb una bona cafetera a l'entrada d'una mena de centre comercial i hem aprofitat.

Grans de cafè

Cap al migdia ens hem dirigit al Mercara Gold State, la plantació de cafè més famosa a la zona. Carretera bonica, amb bones vistes. La idea és dinar allà i fer la visita guiada als camps de cafè. Ens imaginàvem un lloc glamorós, preparat per embaucar els turistes, però hem trobat un petit cafè sense cap pretensió. Hem dinat un chicken hali i després un senyor que anava abrigat com si fóssim als anys 60 al Pirineu ens ha fet una molt bona explicació sobre varietats de cafè i d'espècies. Molt interessant.

Passejant per terres de cafè

Aprenent sobre el cafè

De tornada a Madikeri, deixem la moto i anem a visitar el temple hinduista de la població. Hi descobrim unes pintures molt interessants. També és bonic veure com les parets canvien de color amb la posta de sol.

Temple hinduista al centre de Madikeri

Fem compres per l'excursió de l'endemà. Domino's pizza per sopar i per l'endemà.

Sopem la pizza a casa, amb cervesa i patatetes.

Sant Miquel de Madikeri

Dia 13

Dia dedicat a fer una excursió per la muntanya, en aquesta ocasió ens acompanya un guia, el Kiran, això ens permetrà passar per propietats privades. Per exemple saludem a una família jove que tenen un nen molt petit, li ensenyen la casa que s'estan fent al guia. Tenen una petita porció de terra, on cultiven cafè, l'assequen i el venen. La casa se la construeixen ells mateixos.

Vegetació pròpia de Coorg

Petits cultivadors de cafè

Al cim del camí

Per les muntanyes de Coorg

Dinem a casa, el dinar que havíem comprat i l'esmorzar que ens ha fet la Muthu.

Dinant l'esmorzar

Descans. Sortida pel poble. Volem comprar tiquets bus, però no ens en sortim.

Tornem d'hora. Descans i sopar pizza del dia anterior.

Moments de pau

Les vaques integrades a la vida quotidiana

Segueix AQUÍ el viatge a Hampi

PER LES PLATGES DE GOA

MUMBAI, FINAL DE TRAJECTE

Dia 20 de gener  Arribem a Mumbai. Estem contents d'estar en una ciutat, després de Badami, necessitem una mica de civilització. Ens i...